tisdag 8 juni 2010

Vilken härlig dag det var i söndags på katthemmets öppet hus!
Mycket folk, och barn som fick ansiktsmålningar och for omkring som små tigrar :) Korv och fika i stora lass och en ponny som till barnens stora förtjusning bajsade mitt på grusgången.
Katterna skötte sig fint. Polly var som vanligt mycket framme och barnen kunde leka med henne genom nätet. Gustav låg snyggt på möbeln och Snö intog "sötposen"
Katten Armand fick flytta ut till en box från karantänen och hans underbara tufsiga uppsyn charmade många med "åååh" och "näää! vilken stackare"
Såhär ser han ut:

Armand har haft riktigt jobbigt med öronskabben som nu, tack och lov, är borta. Men öronen är sargade och fortfarande svullna och hans eländiga uppsyn får det att fladdra i hjärtat på en.

Nu är det ny vecka, har precis varit en tur hos katterna för lite lek och kel. Började att hälsa på Kerstin, nu är vi riktiga vänner hon och jag, en massa gos vill hon ha - men inte på känsliga ställen som bakdelen och magen, där känner hon sig sårbar. Men klia runt huvudet och klappa och smeka är störtskönt!

Sen bär det vidare till Sumo, katten med det stora purret :) Idag har han fått flytta till ett jourhem, vi kommer sakna honom! Ett jourhem är ett tillfälligt hem i föreningen tills vi hittar en ägare (läs mer på hemsidan) Här är gosiga bilder på Sumo:
Sen tog jag en bild på Gustav, han var väldigt nyfiken på vad jag gjorde inne hos grannen Bamse.Sen hade jag och Bamse en lång och härlig gos stund på Bamses hylla. Vi kallar den goshyllan för det är där han helst gosar. Bamse har funnits länge i föreningen och har lite speciella krav på sitt framtida hem. Han blir nämligen lätt otrygg i inomhusmiljöer, här på katthemmet har vi väldigt fasta rutiner så han trivs ganska bra här. Men kommer det mycket folk eller om det ställs in konstiga luktande saker i korridoren, då kan han bli alldeles ur gängorna.

Vi letar därför efter ett lugnt hem med fasta rutiner och kattvana, tänk vad underbart det vore om Bamse först kunde få bo i en kattgård och sen när han boat in sig så kanske han fick gå ut? Bamse flirtar väldigt mycket med andra katter (han och Gustav har en romans tillsammans) men han kan ibland vara lite för burdus och klarar inte riktigt "kattspråket", han har förut bott med väldigt många katter och vi tror att det helt enkelt blev för mycket för honom. Men tänk om han och Gustav fick flytta tillsammans? Det vore helt fantastiskt... Här kommer Bamse bilder:


Så, nu måste jag skura toalådor! Ha en trevlig dag.

1 kommentar:

  1. Fin blogg! Jag tror att jag är kär i Armand jag med... :)
    //Cissi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!