torsdag 19 augusti 2010

Jag kommer precis från en härlig kelstund med Folke och Sylvia. Folke är nog den trognaste katt jag träffat, vill vara nära nära och söker tryggheten hos människor omkring sig. Sylvia väntar tålmodigt på sin tur där hon ligger på hyllan och även om hon inte visar det lika tydligt som Folke så älskar hon smekningarna över ryggen och massagen i nacken.

Mikkel har varit ute på rast under morgonen, han vill så gärna bara umgås och vara social. Gos i knät är så klart väldigt mysigt, och jaga bollar gör han i högsta fart och fläng. Men han är lika nöjd bara över att få ligga på en stol i närheten där man är. Går jag in i på tex kontoret lägger han sig gärna i bokhyllan utanför där han kan se in genom dörrglaset. När jag sen kommer ut till honom blir han så glad och kvittrar glatt. Kolla in videon längst ned när han leker i sin prassel tunnel!

Armand slumrar gärna i pentryt på sin rast. Helst i fönstret där man kan kika på ekorrar men även gärna framför micron eller som idag, på micron. Råkar jag glömma kvar en kaka efter fikat kan man vara säker på att den snabbt blir uppäten av Armand, han är en riktig godisgris!

I karantänen har vi fått en ny gäst, Athos. Han är en upphittad katt utan hem, en okastrerad hankatt som har satt skräck i alla katter i det område där han strukit runt. Självklart är allt mycket läskigt i början och han ligger nu i den trygga transportburen. Jag satt inne hos honom för att lära känna honom bättre och jag fick klappa och klia bara jag var försiktig. Jag plockade inte mindre än 11 stora fästingar och kände ett stort antal sårskorpor runt hals och nacke. En riktig slagskämpe. Efterssom han har varit så lugn och snäll redan första dagen tror jag att han är en tam katt, som antagligen tappat lite förtroende för människor, men det brukar vara lätt att bygga upp igen bara man vet hur man går till väga. Han är väldigt söt :)

Nu ska jag gå ut till Armand och ge honom en ordentlig omgång med borsten.
//Miranda

1 kommentar:

  1. Ah vilken mysig film =)
    Älskar att läsa er blogg!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!